Ugrás a fő tartalomra

Pál utcai fiúk séta


Ha az ember lánya könyvmoly, akkor akaratlanul is képes inkább otthon gubbasztani, és kevésbé kimozdulni. Mivel ez teljesen igaz rám is, ezért arra gondoltam, mutatok egy szuper sétát Budapest belvárosában, amelyet a Pál utcai fiúk című könyv ihletett, és amit én is szerettem végigjárni.

Geoládák, avagy motiváció a mozgáshoz

A geoládák, vagy más néven a geocaching lényege, hogy valahol elrejtenek egy ládát, amit mások szeretnének megtalálni. Ez elérhető egy fórumos formában itt, de letölthetsz egy applikációt is, ahogyan én tettem, így ha valahova elutazol, vagy csak Budapesten sétálgatsz, rögtön látod, hol vannak a geoládák. Ahhoz, hogy megtaláld a ládákat, GPS koordinátákat is megadnak, így be tudod tájolni, hol és merre is van pontosan egy láda. 
Ha valódi ládáról van szó, van benne egy apróság is, illetve egy füzet, amibe írhatsz valami lelkesítő dolgot, vagy csak egyszerűen hogy itt jártál és megtaláltad. Más esetben nincs konkrét, fizikai láda, ilyenkor az elrejtő írja meg, mit kell megnézni, és hogyan képezhető a jelszó belőle. Ilyenkor ezt a jelszót lehet beírni az applikációba, és jól csináltuk az a geoláda kap egy mosolygós fejet, avagy a cél teljesítve.

Így néz ki az app. Az öt láda közül egy, a Corvin köznél
 az '56-os emlékhelyek multiládához tartozik
Rengeteg tematikus „sétája” van, vagyis olyan multiládák, amik összefüggnek, így körüljárhatsz szó szerint egy témát, vagy akár egy látványosságtípust is. Vannak speciálisan ’56-os emlékhelyek séta, március 15.-i séta, de megleshetjük Budapest csillagvizsgálóit, Magyarország legszebb evangélikus templomait, vagy labirintusokat, amiket nem is biztos, hogy ismertünk volna.
Igazán egyszerű, miközben egyeseknek (nekem biztosan) motivációt ad akár egy hosszabb sétára, túrára, vagy arra, hogy Budapesten megismerjek egy-két olyan látványosságot, amit eddig nem ismertem. Nagyon izgalmas, amikor olyan helyeket figyelhetek meg, amiket ismerek, akár jártam már ott, de valami újat is találok, hála a geoládáknak.

Veszélyben a grund! tematikus Pál utcai fiúk séta

Veszélyben a grund nevet viseli az a négy pontos virtuális geoláda, ami a Pál utcai fiúk című könyv köré épül. Ez egy könnyed séta, 1200 méter nagyjából, főleg ha elsőre megtaláltok minden pontot (ez itt nem jelent gondot, ha tudtok térképet olvasni. Viszonylag könnyen megtalálható pontok).
Az első ponton beléphetünk a híres Pál utcába, amiről a regény is szól, míg a második ponton feleleveníthetjük egy trükkös fejtörőben a regény szereplőit. Ez volt az a pont, ahol vagy tíz percet álltunk a kapu előtt, és találgattuk, ki lehet az a szereplő, akire gondolt a láda gazdája, mert én nem elékeztem a nevekre, társam pedig összekeverte a könyvet más történetekkel is.
A harmadik pont a Pál utcai fiúk szereplőinek szoborcsoportja. Bevallom, én nem hallottam róla, hogy ilyen is van, így nagyon meglepődtem, mikor a szereplőkkel találtam szembe magam. Aki nem ismerné a regényt, annak a falon lévő idézet segít, hogy valójában mit is láthatunk. A szoborcsoport teljesen átadta azt az érzést, amit a regény, az pedig csak plusz pont számomra, hogy mindez egy iskola előtt foglal helyet.

Szoborcsoport a harmadik virtuális láda helyszíne
A negyedik láda pedig a Grundon található. Szintén olyan hely, amelyen még nem jártam, így nagy meglepetés volt a játszótér, és mellette a hatalmas kocsma, a rengeteg kiülős hellyel. Természetesen amint megvolt az utolsó láda, mi is szétnéztünk kicsit, és láthattuk, hogy a rengeteg kiülős hely mellett belül is elég tágas, egy helyen pedig néhány könyvet is találtunk (bár a Pál utcai fiúkat nem. Lehet az túl népszerű?). A helyen amúgy rengeteg közösségi programot is szerveznek, volt már itt Nincs időm olvasni kihívás beszélgetés is, de más program is akadnak itt.
Kényelmes sétát tudhattam magam után a Pál utcai fiúk témájára, és még úgy is kellemes volt, hogy a regényt csak régebben olvastam. Azt sajnáltam, hogy a Füvészkertig nem mentünk el, ahol már megtalálható a Nemecsek szobor is, de valószínűleg tavasszal (amikor a Füvészkert csodálatosan néz ki), személyesen is megnézem majd az ottani szobrot, geoládáktól függetlenül.
Ahogy pedig ezt a bejegyzést írtam, rákerestem a nevezetességekre, és nem egy helyen láthatunk a regény ihlette műalkotásokat. Itthon és külföldön is nagyon népszerű regényről van szó, ami számunkra a magyar regény, melyet majd’ mindenki szeretett olvasni. Azzal pedig, hogy foglalkozunk vele, a regénynek is adunk esélyt hogy még többen megismerhessék és megérthessék Nemecsek történetét.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fantasztikus Kéziratok Éjszakája

Az írás nem könnyű. Mondhatni sokszor igen nehéz, de mégis sokan nagyon szeretünk írni, és szeretnénk fejlődni is, hogy egyre színvonalasabb írásokat rakhassunk le az asztalra. Ellenben egy amatőr írónak nagyon nehéz önmagától megfejtenie, hogy hol áll, milyen hibái vannak, és mit kell fejlesztenie. Ebben segít a Fantasztikus Kéziratok Éjszakája, ahol az amatőr író véleményt kaphat a novellájára vagy regényrészletére, olyan személyektől, akik a fantasztikumban jártasak.

Új blog új gondolatok

Az új valahol mindig nehéz, főleg ha az ember kudarcot vallott már előtte. Sokszor próbálkoztam leírni a véleményemet, próbáltam több platformon, de valahogy nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna. Túl sokat vártam el magamtól, és túl keveset teljesítettem, magamhoz képest.